Szlakiem amerykańskiej motoryzacji – przewodnik po USA dla każdego fana amerykańskich samochodów
Od kiedy zaczęła się nasza przygoda z klasykami spędziliśmy ogrom czasu podróżując po Stanach szukając dobrych okazji. Dzięki temu spotkaliśmy wielu ciekawych ludzi, widzieliśmy super samochody i kilka z nich kupiliśmy – dla nas i dla naszych klientów. Dzisiaj chcemy podzielić się z wami drugą stroną naszej historii.
Latając samolotami po całych Stanach często mam dużo wolnego czasu pomiędzy lotami, więc żeby go nie tracić szukam zlotów, dealerów, muzeów itp. – łączę przyjemne z pożytecznym. Stworzyłem dla was mapę miejsc, które już odwiedziłem i które polecam, więc jeśli planujesz wycieczkę po USA tutaj znajdziesz kilka miejsc, które możesz dodać do swojego planu wyjazdu.
Dzisiaj zabieramy was do największego dealera aut zabytkowych w St. Louis – Fast Lane
Fast Lane – St. Charles, MO
Często odwiedzam salon Fast Lane w St. Charles, MO. Uwielbiam to miejsce i każdego kto mnie odwiedza w St. Louis tam zabieram. Jest to najbardziej rozpoznawalne miejsce z klasykami w okolicach St. Louis. Nie bez powodu. Są na rynku od wielu lat, zawsze mają na stanie kilkanaście klasyków , które są bardzo dopieszczone. I mimo, że są trochę drogie to zawsze są gotowe do jazdy i nie mają żadnych ukrytych usterek. Fast Lane zlokalizowany jest w okolicy z wieloma profesjonalnymi warsztatami i specjalistami od samochodów. A część z nich należy do Fast Lane. Robią naprawdę dobrą robotę dopieszczając klasyki i sprzedając tylko gotowe do jazdy auta!
A co może znalezc w środku? Rzućmy okiem.
Zainteresowałem się kilkoma z nich, ponieważ mój przyjaciel buduje jedną. Kilka zdjęć jego Corby poniżej:
Ale przejdźmy do aut, które skupiają moją uwagę najbardziej:
Świetny Challenger T/A, który produkowany był tylko w 1970 roku.
Jeśli chcesz poczytać więcej o Challengerach tutaj znajdziesz dużo cennych informacji.
http://test.blog.inwestujwklasyka.pl/wszystko-o-challengerze/
Kolejny Challenger
Dodge Challenger z silnikiem High Performance o pojemności 440ci (ponad 7l), czterogardzielowym gaźnikiem i tylnym mostem o przełożeniu 3,54:1. Dodatkowo ten samochód jest bardzo dobrze wyposażony – wspomaganie kierownicy i hamulców (tarczowe) i ma kilka „upgradeów” dzięki, którym ma kilka kM więcej. Aluminiowe głowice Edelbrocka zwiększają ilość powietrza dostarczanego do silnika a kolektor wylotowy „headers” i podwójny wydech przyśpieszają przepływ spalin i nadają świetny dźwięk. Elektroniczny aparat zapłonowy MSD sprawia że silnik odpala za każdym razem bez najmniejszych problemów. Challenger ma zgodny z tabliczką znamionową kolor nadwozia i wnętrza. Generalnie jest w świetnym stanie.
Bardzo unikatowy Mustang K-code z silnikiem High Performance. Prawdopodobnie jest to jeden z najdroższych Mustangów z 1965 roku. Cena tego konkretnego modelu jest jak najbardziej uczciwa – 56 500$. Szczególnie, że ma oryginalny silnik (matching numbers) o mocy 271 kM i czterostopniową skrzynie biegów. Zgodny kolor Poppy Red, czarne wnętrze „Pony interior”, centralna konsola i składana tylna kanapa sprawiają, że jest naprawdę dobrze wyposażony – są to jedne z najbardziej pożądanych opcji w takich Mustangach. Dodatkowy oryginalny pakiet GT nadaje mu sportowego charakteru – światła przeciwmgielne na grillu, końcówki wydechów wychodzące przez tylny zderzak, wszystkie emblematy GT. A sam silnik jest ubrany w super wyglądający chromowany zestaw.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat silnika 289ci/271kM High Performance tutaj znajdziesz więcej informacji:
Tutaj
1967 Austin Mini Cooper
Czterocylindrowy turbodoładowany silnik o pojemności 1380 cm3 połączony z czterostopniową manualną skrzynią biegów sprawia, że ten malec jest naprawdę szybki. Został kompletnie odrestaurowany. Dostał nowe skórzane obicia foteli, nowe zawieszenie, zegary z obrotomierzem do 8 000 rpm, tarczowe hamulce, 10 calowe felgi Mini Lite i nowe opony Yokohama Performance.
Ten „Miniak” musi się wyjątkowo dobrze prowadzić i z pewnością świetnie spisuje się na torze. Mam sentyment do tego auta, ponieważ kilka lat temu kupiłem żonie Mini Coopera S z 2005 roku w takim samym kolorze.
Cena za tego Coopera? 30 000$
1931 Chrysler Street Rod
Hot Rod, który z pewnością wyróżnia się z tłumu. Napędzany turbodoładowanych silnikiem HEMI o pojemności 330ci (ponad 5l) z trzema dwugardzielowymi gaznikami Holley i automatyczną skrzynią biegów TH350. Niezły kozak.
Cena – 60 000$
1959 Ford Thunderbird
To nie jest samochód moich marzeń, ale gdybym miał wolne 20 000$ i miejsce w garażu to z pewnością znalazłbym dla niego miejsce w kolekcji. Komfort jazdy tym Fordem musi być ogromny, dzięki fabrycznej klimatyzacji, wspomaganiu kierownicy i elektrycznym szybom. Pod maską pracuje silnik o zgodnym numerze tzw. „Date Correct” (silnik wyprodukowany przed nadwoziem) o pojemności 352ci (5,8l) a za przełożenie odpowiedzialna jest automatyczna skrzynia begów. Czarny lakier i old schoolowe białe opony wyglądają świetnie.
1968 Ford Mustang Shelby GT 350
Wyprodukowany został 6 lutego 1968 roku z wyposażeniem, którego mogą pozazdrościć mu niektóre nowe auta. Klimatyzacja, wspomaganie kierownicy i hamulców (przednie tarczowe) i automatycznie składany dach. Rzadko kiedy spotykam auta odrestaurowane z taką dbałością o szczegóły. To jednak nie dziwi, bo przy tak unikatowym aucie to jest wręcz warunek konieczny. Tylko 33 Shelby z taką specyfikacją wyjechało z fabryki (4 biegowa skrzynia + klimatyzacja).
Świetną sprawą jest również pełna dokumentacja z przeprowadzonych prac.
1970 Dodge Challenger T/A
Silnik Date Correct o pojemności 340ci z sześciopakiem czyli trzema dwugardzielowymi gaznikami i manualną czterobiegową skrzynią, która również jest Date Correct. Oryginalny kolor Go Mango. Challengerów T/A z taką skrzynią wyprodukowano zaledwie 1 411. Dodatkowo jest świetnie wyposażony – wspomaganie kierownicy i hamulców (tarczowe), winylowy dach, sportowa maska. Świetny Mopar!
Cena – 62 500$
Chevrolet Nova
Ten Chevrolet Nova to wersja SS z silnikiem 396 / 402ci, który dostępny był też w Camaro SS. Dodatkowo ma aluminiowe głowice Edelbrocka, czterogardzielowy gaznika i czterostopniową manualną skrzynię biegów z gałką Hurst. Jesto to kolejny dobrze wyposażony samochód – wspomaganie kierownicy i hamulców. Kompletnie odrestaurowa i udokumentowany.
1972 Plymouth Cuda
‚Cuda czyli sportowa wersja Plymoutha Baracudy. Kolejny samochód z silnikiem Date Correct o pojemności 340ci, sześciopakiem i automatyczną skrzynią biegów 727. Odrestaurowany został na replice AAR – czarny winylowy dach, odpowiednie pasy, czarna maska. Całe wnętrze zostało dobrze odnowione z centralną konsolą, wskaźnikami rallye, obrotomierzem i zegarkiem. Do auta dołączone są wszystkie rachunki!
1970 Buick GSX
Buick GSX nie jest ikoną amerykańskiej motoryzacji, ale każdy kto zagłębi się w temat muscle carów go doceni. Wg wielu jest to najlepszy i najbardziej wyrazisty muscle car z tamtej epoki. Jest teżą bardzo unikatowy. Ten, który znajduje się w Fast Lane jest jednym z jedynie 400 wyprodukowanych w 1970 roku. Dodatkowo tylko 118 zostało polakierowanych w kolorze „White Acapulco” i miało potężny silnik o pojemności 445ci (7l+), który generował moc 360 kM przy 4600 obr/min połączony z czterobiegową skrzynią biegów.
Ten GSX wygrał sporo nagród a jego cena to: 185 000$!
1954 Corvette
W 1954 roku wyprodukowano tylko 3 640 Corvette i zaledwie 300 w kolorze „Pennat Blue”. Ta ze zdjęcia ma zgodny 6 cylindrowy silniki o pojemności 235ci i zgodną automatyczną skrzynie biegów. Renowacja została przeprowadzona zaledwie 152 mile temu. Całe wnętrze jest nowe, ale w zgodne z oryginalną specyfikację.
I w całym tym towarzystwie znajdziemy też… Trabanta Kombi.
- Dwucylindrowy silnik o pojemności 600ci,
- 26 koni mechanicznych,
- 4 biegowa skrzynia
- Zaprojektowany przez jedną klasę z lokalnej szkoły podstawowej
- Nie jeździ
- Nie odpala
Za tydzień pokażemy wam jak wyglądają lokalne zloty w Missouri.