Mecum Auctions Chicago
Na Mecum chciałem pojechać od dawna, ale nigdy nie było sprzyjających ku temu okoliczności. Albo impreza odbywała się zbyt daleko, albo byłem zawalony robotą. Tym razem jednak nie mogłem odpuścić. Licytacje odbyły się w Chicago czyli tylko 5 godzin jazdy od domu no i do tego miałem wolny weekend.
Umyłem Bullitta, zatankowałem i w drogę!
Dom aukcyjny Mecum to przedsiębiorstwo założone przez zmotoryzowaną rodzinę. Głównym dowodzącym jest Frank Mecum wnuk Edwarda, który w latach 50-60 ściągał się w znanych wyścigach SCCA. A ojciec Franka (Dana) w latach 70′ handlował używanymi Corvettami, Camaro i Chevelle.
Nic dziwnego, że najmłodszy Mecum chciał związać swoją przyszłość z amerykańską motoryzacją i w na początku lat ’90 zaczął organizować licytację kolekcjonerskich samochodów, motocykli a czasem nawet traktorów i zabawek. W samym 2014 na ich aukcjach przewinęło się blisko 12 000 pojazdów.
Ale to tyle tytułem wstępu. W Chicago byliśmy w samo południe a impreza powoli się rozkręcała.
Pod młotek trafiło naprawdę sporo dobrych fur, ale niestety dużo z nich nie osiągnęło ceny minimalnej. Zacznijmy od Mustangów:
1969 FORD MUSTANG MACH 1 FASTBACK – 62 000$ (Sprzedany)
1970 FORD SHELBY GT500 FASTBACK – 82 500$ (Nie osiągnął ceny minimalnej)
1968 SHELBY GT500 CONVERTIBLE – 120 000$ (Nie osiągnął ceny minimalnej)
1966 FORD MUSTANG FASTBACK [Shelby GT350H Replika] – 32 000$ (Sprzedany)
1965 FORD MUSTANG FASTBACK GT – 32 000$ (Sprzedany)
1968 FORD MUSTANG [ELEANOR STYLING] – 65 000$ (Sprzedany)
Było też kilka Camaro:
1969 CHEVROLET CAMARO – 46 000$ (Sprzedany)
1969 CHEVROLET CAMARO – 45 000$ (Nie osiągnął ceny minimalnej)

1969 CHEVROLET CAMARO CONVERTIBLE – 36 000$ (Sprzedany)
I jeszcze kilka innych modeli:
1953 BUICK SKYLARK CONVERTIBLE – 127 500$ (Sprzedany)

1970 DODGE CHALLENGER R/T – 44 500$ (Sprzedany)

1971 PONTIAC TRANS AM – 40 000 (Nie osiągnął ceny minimalnej)

1929 FORD MODEL A POLLY WRECKER – 30 000$ (Nie osiągnął ceny minimalnej)