Wszystko co chcesz wiedzieć o silnikach Cobra Jet i Super Cobra Jet, ale nie masz kogo zapytać.

428 CJ vs 428 SCJ


Każdy fan Mustangów prędzej czy pózniej natknie się na oznaczenie silnika FE. Jest to skrót od Ford-Edsel. Nazwy, którą oznaczono silniki Big Block w latach 1958 – 1976, które zapisały się na kartach historii jako silniki z bardzo dużym potencjałem mocy. Silniki te stosowane były miedzy innymi w autach: AC Cobra, GT40, AC Frua oraz w seryjnie produkowanych samochodach sportowych jak Ford Mustang, Galaxy, Fairlane czy Thunderbird. Silnik ten zrewolucjonizował wyścigi w klasie aut seryjnych, które wymagały co najmniej 500 sztuk sprzedanych dla ogólnej klienteli. Przykładem jest tu NASCAR, ale także różnego rodzaju wyścigi równoległe oraz torowe. Popularność zyskana w ten sposób spowodowała, że na rynku bardzo szybko zaczęło pojawiać się bardzo dużo części do tuningu, które były momentalnie rozchwytywane przez klientów. Drużyny sportowe na własną rękę zaczęły modyfikować te silniki, a rozwiązania technologicznie często trafiały do producentów części zamiennych i tym samym na rynek ogólnodostępny, co spowodowało ogromną gamę dostępnych zestawów podnoszących moc. Jednym z najbardziej popularnych silników FE był 390 cid, który trafiał pod maski Mustangów (S-code), miedzy innymi Bullitt’a. Opiszemy go szczegółowo w następnym artykule, a dzisiaj zajmiemy się znacznie rzadziej spotykanym. 428cid – największym dostępnym FE w Mustangach

scjvscj

https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_FE_engine

428 montowane były w kilku modelach Forda, między innymi w Galaxy, Thunderbird, Mercury Cougar i oczywiście w Mustangach. Dostępny był w trzech różnych wersjach: podstawowej, Cobra Jet oraz Super Cobra Jet. W dzisiejszym artykule skupimy się na różnicach pomiędzy CJ i SCJ.

428 Cobra Jet wprowadzony został do samochodów wyprodukowanych po kwietniu 1968 roku.

Główne elementy silnika produkowane były na tej samej linii produkcyjnej co pozostałe 428, lecz wiele z nich poddanych było późniejszym przeróbkom i usprawnieniom. Głowice miały powiększone otwory zaworowe, korby były mocniejsze z większa śrubą mocująca panewkę, wał korbowy był żelazny i oznaczony „1UB“ Kolektor dolotowy dostosowany był do pojedynczego gaźnika cztero-komorowego 735 cfm. Silnik w tym ustawieniu generował 410 kM przy 5200obr/min, ale deklarowana moc była 335kM ze wzgledów na wysokie koszty ubezpieczenia sportowych muscle car’ów, co bezpośrednio odbijało się na sprzedaży. Nie był to jednak jedyny powód. Deklarując mniejsza moc pozwalano na klasyfikowanie aut z Cobra Jet do niższej klasy w wyścigach – na przykład wyścigach równoległych, gdzie NHRA (National Hot Rod Association) zakwalifikowała je do klasy do 360kM. Zabieg ten spowodował dużo zamieszania i kontrowersji w wielu organizacjach wyścigowych, ale efekt marketingowy został osiągnięty.

Super Cobra Jet dostępny był wyłącznie jako dodatek specjalny dla klientów zamawiających auto z wyposażeniem, które później zostało nazwane Drag Pack – SCJ dostępny był w autach wyprodukowanych po 13 listopada 1968 roku, lecz pakiet Drag Pack nazwany tak został dopiero w lutym 1969 roku. Pakiet Drag Pack zawiera w sobie tylny most z przełożeniem 3,91 lub 4,30:1, w niektórych przypadkach z technologia Traction-Lok. Silnik Super Cobra Jet dostał dodatkową chłodnicę oleju, która zapewniała lepsze odprowadzanie ciepła i umożliwiała generowanie większej mocy. Elementy silnika także zostały wzmocnione. Mocniejszy wał korbowy, korby, tłoki, koło zamachowe to najważniejsze elementy cechujące SCJ. Mocniejsze tłoki (oznaczone „428“ oraz „SUPER“ ) montowane były już od grudnia 1968 roku, gdyż Ford eksperymentował już wcześniej na silnikach CJ. Plotki głoszą, że w silnikach CJ często spotkać można mocniejsze elementy  z SCJ. Elementy CJ i SCJ nie są jednak inter-wymienne, gdyż system taki nie byłby odpowiednio wyważony. Oznacza to, ze możliwe jest zamontowanie elementów SCJ do silnika CJ, kiedy wyważymy cały układ. Blok, głowice i kolektory są inter-wymienne bez żadnych problemów.

Więcej informacji TUTAJ

Różnice z zewnątrz można zauważyć po wspomnianej wcześniej dodatkowej chłodnicy oleju i przeniesionym klaksonie na drugą stronę.

Kupując Mustanga SCJ trzeba zwrócić szczególną uwagę na elementy pokazane na powyższych zdjęciach, gdyż pozostałe różnice są wręcz niemożliwe bez rozbierania silnika. 100% pewności co do elementów silnika nigdy nie ma, ale w identyfikacji prawdziwego SCJ znacznie pomaga sprawdzenie czy jest on „matching numbers”. W stwierdzeniu oryginalności szczególnie pomocne są następujące dane:
1.VIN deski rozdzielczej

'69 Mach 1 SCJ 059

2.Tabliczka znamionowa drzwi kierowcy
'69 Mach 1 SCJ 060

3.Tabliczka znamionowa karoserii

      '69 Mach 1 SCJ 061

4. Data z pompy wody
Przechwytywanie

5. Data produkcji głowicy
glowica1

6. Data produkcji drugiej głowicy
glowica2

  1. Data produkcji kolektora dolotowego
    kolektor
    8. Data produkcji bloku silnika
    blok
  1. Tabliczka znamionowa skrzyni biegów
    skyrznia

    10. Tabliczka znamionowa gaźnika
    gaznik
  1. Data produkcji chłodnicy
    chlodnica
    12. Data produkcji z kola
    kolo

Najważniejszym elementem potwierdzającym oryginalność auta jest data na bloku silnika, która znajduje się zaraz pod filtrem oleju. 8M16 oznacza, że blok wyprodukowany został 18 grudnia 1968 roku. Data produkcji tego samochodu to 17 luty 1969, co oznacza, że najprawdopodobniej jest to oryginalny silnik z tego samochodu. Kolekcjonerzy posługują się stwierdzeniem „date correct“, gdyż możliwe aczkolwiek bardzo mało prawdopodobne przy tym konkretnym egzemplarzu byłoby znalezienie takiego samego silnika z odpowiednia datą (poprzedzająca produkcje auta o kilka – kilkanaście tygodni) . Większość pozostałych elementów oznaczone jest data od grudnia 1968 do stycznia 69, co pozwala stwierdzić, że są one także oryginalne i bardzo wysoko cenione przez większość organizacji wyceniających auta klasyczne oraz sędziów konkursowych aut zabytkowych.

 

Dane te potwierdzone powinny być przez Marti report, którego nie możemy niestety tutaj umieścic, ale wycieliśmy dla Was wykaz wyposażenia na którym możecie zauważyć opcje Drag Pack oraz 3.91 Traction-Lok Rear Axle
zielonymach1

Jak widać na załączonej wyżej tabeli statystycznej z bazy danych Marti, wyprodukowane zostały tylko dwa auta z dokładnie takim samym wyposażeniem jak auto które oglądaliśmy.

Silnik CJ Ram Air z wlotem powietrza wychodzacym przez maske.

Czterobiegowa Cclose Ratio skrzynia biegow
'69 Mach 1 SCJ 020

Dyferencjal Traction-Lok z przelozeniem 3.91

'69 Mach 1 SCJ 053

Dodatkowym elementem bardzo cenionym przez kolekcjonerów jest dokumentacja z przeprowadzonych prac remontowych. Ten egzemplarz sprzedany zostaje wraz z segregatorem pełnym rachunków oraz zdjęć dokumentujących każdy krok procesu renowacji. Już na pierwszy rzut oka można stwierdzić, że wszystkie prace przeprowadzane były przez profesjonalistę, który zdołał uwiecznić wszystkie najważniejsze cechy pojazdy na zdjęciach, wraz z numerami seryjnymi i datami produkcji poszczególnych elementów.

Wartość rynkowa Super Cobra Jet z 69 roku

SCJ

Wykres pobrano z Hagerty: https://www.hagerty.com/

Wartość rynkowa Cobra Jet z 69 roku

CJ

Wykres pobrano z Hagerty: https://www.hagerty.com/

Paweł Lipiński[:en]

428 CJ vs 428 SCJ


Każdy fan Mustangów prędzej czy pózniej natknie się na oznaczenie silnika FE. Jest to skrót od Ford-Edsel. Nazwy, którą oznaczono silniki Big Block w latach 1958 – 1976, które zapisały się na kartach historii jako silniki z bardzo dużym potencjałem mocy. Silniki te stosowane były miedzy innymi w autach: AC Cobra, GT40, AC Frua oraz w seryjnie produkowanych samochodach sportowych jak Ford Mustang, Galaxy, Fairlane czy Thunderbird. Silnik ten zrewolucjonizował wyścigi w klasie aut seryjnych, które wymagały co najmniej 500 sztuk sprzedanych dla ogólnej klienteli. Przykładem jest tu NASCAR, ale także różnego rodzaju wyścigi równoległe oraz torowe. Popularność zyskana w ten sposób spowodowała, że na rynku bardzo szybko zaczęło pojawiać się bardzo dużo części do tuningu, które były momentalnie rozchwytywane przez klientów. Drużyny sportowe na własną rękę zaczęły modyfikować te silniki, a rozwiązania technologicznie często trafiały do producentów części zamiennych i tym samym na rynek ogólnodostępny, co spowodowało ogromną gamę dostępnych zestawów podnoszących moc. Jednym z najbardziej popularnych silników FE był 390 cid, który trafiał pod maski Mustangów (S-code), miedzy innymi Bullitt’a. Opiszemy go szczegółowo w następnym artykule, a dzisiaj zajmiemy się znacznie rzadziej spotykanym. 428cid – największym dostępnym FE w Mustangach

scjvscj

https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_FE_engine

428 montowane były w kilku modelach Forda, między innymi w Galaxy, Thunderbird, Mercury Cougar i oczywiście w Mustangach. Dostępny był w trzech różnych wersjach: podstawowej, Cobra Jet oraz Super Cobra Jet. W dzisiejszym artykule skupimy się na różnicach pomiędzy CJ i SCJ.

428 Cobra Jet wprowadzony został do samochodów wyprodukowanych po kwietniu 1968 roku.

Główne elementy silnika produkowane były na tej samej linii produkcyjnej co pozostałe 428, lecz wiele z nich poddanych było późniejszym przeróbkom i usprawnieniom. Głowice miały powiększone otwory zaworowe, korby były mocniejsze z większa śrubą mocująca panewkę, wał korbowy był żelazny i oznaczony „1UB“ Kolektor dolotowy dostosowany był do pojedynczego gaźnika cztero-komorowego 735 cfm. Silnik w tym ustawieniu generował 410 kM przy 5200obr/min, ale deklarowana moc była 335kM ze wzgledów na wysokie koszty ubezpieczenia sportowych muscle car’ów, co bezpośrednio odbijało się na sprzedaży. Nie był to jednak jedyny powód. Deklarując mniejsza moc pozwalano na klasyfikowanie aut z Cobra Jet do niższej klasy w wyścigach – na przykład wyścigach równoległych, gdzie NHRA (National Hot Rod Association) zakwalifikowała je do klasy do 360kM. Zabieg ten spowodował dużo zamieszania i kontrowersji w wielu organizacjach wyścigowych, ale efekt marketingowy został osiągnięty.

Super Cobra Jet dostępny był wyłącznie jako dodatek specjalny dla klientów zamawiających auto z wyposażeniem, które później zostało nazwane Drag Pack – SCJ dostępny był w autach wyprodukowanych po 13 listopada 1968 roku, lecz pakiet Drag Pack nazwany tak został dopiero w lutym 1969 roku. Pakiet Drag Pack zawiera w sobie tylny most z przełożeniem 3,91 lub 4,30:1, w niektórych przypadkach z technologia Traction-Lok. Silnik Super Cobra Jet dostał dodatkową chłodnicę oleju, która zapewniała lepsze odprowadzanie ciepła i umożliwiała generowanie większej mocy. Elementy silnika także zostały wzmocnione. Mocniejszy wał korbowy, korby, tłoki, koło zamachowe to najważniejsze elementy cechujące SCJ. Mocniejsze tłoki (oznaczone „428“ oraz „SUPER“ ) montowane były już od grudnia 1968 roku, gdyż Ford eksperymentował już wcześniej na silnikach CJ. Plotki głoszą, że w silnikach CJ często spotkać można mocniejsze elementy  z SCJ. Elementy CJ i SCJ nie są jednak inter-wymienne, gdyż system taki nie byłby odpowiednio wyważony. Oznacza to, ze możliwe jest zamontowanie elementów SCJ do silnika CJ, kiedy wyważymy cały układ. Blok, głowice i kolektory są inter-wymienne bez żadnych problemów.

Więcej informacji TUTAJ

Różnice z zewnątrz można zauważyć po wspomnianej wcześniej dodatkowej chłodnicy oleju i przeniesionym klaksonie na drugą stronę.

Kupując Mustanga SCJ trzeba zwrócić szczególną uwagę na elementy pokazane na powyższych zdjęciach, gdyż pozostałe różnice są wręcz niemożliwe bez rozbierania silnika. 100% pewności co do elementów silnika nigdy nie ma, ale w identyfikacji prawdziwego SCJ znacznie pomaga sprawdzenie czy jest on „matching numbers”. W stwierdzeniu oryginalności szczególnie pomocne są następujące dane:
1.VIN deski rozdzielczej

'69 Mach 1 SCJ 059

2.Tabliczka znamionowa drzwi kierowcy
'69 Mach 1 SCJ 060

3.Tabliczka znamionowa karoserii

      '69 Mach 1 SCJ 061

4. Data z pompy wody
Przechwytywanie

5. Data produkcji głowicy
glowica1

6. Data produkcji drugiej głowicy
glowica2

  1. Data produkcji kolektora dolotowego
    kolektor
    8. Data produkcji bloku silnika
    blok
  1. Tabliczka znamionowa skrzyni biegów
    skyrznia

    10. Tabliczka znamionowa gaźnika
    gaznik
  1. Data produkcji chłodnicy
    chlodnica
    12. Data produkcji z kola
    kolo

Najważniejszym elementem potwierdzającym oryginalność auta jest data na bloku silnika, która znajduje się zaraz pod filtrem oleju. 8M16 oznacza, że blok wyprodukowany został 18 grudnia 1968 roku. Data produkcji tego samochodu to 17 luty 1969, co oznacza, że najprawdopodobniej jest to oryginalny silnik z tego samochodu. Kolekcjonerzy posługują się stwierdzeniem „date correct“, gdyż możliwe aczkolwiek bardzo mało prawdopodobne przy tym konkretnym egzemplarzu byłoby znalezienie takiego samego silnika z odpowiednia datą (poprzedzająca produkcje auta o kilka – kilkanaście tygodni) . Większość pozostałych elementów oznaczone jest data od grudnia 1968 do stycznia 69, co pozwala stwierdzić, że są one także oryginalne i bardzo wysoko cenione przez większość organizacji wyceniających auta klasyczne oraz sędziów konkursowych aut zabytkowych.

 

Dane te potwierdzone powinny być przez Marti report, którego nie możemy niestety tutaj umieścic, ale wycieliśmy dla Was wykaz wyposażenia na którym możecie zauważyć opcje Drag Pack oraz 3.91 Traction-Lok Rear Axle
zielonymach1

Jak widać na załączonej wyżej tabeli statystycznej z bazy danych Marti, wyprodukowane zostały tylko dwa auta z dokładnie takim samym wyposażeniem jak auto które oglądaliśmy.

Silnik CJ Ram Air z wlotem powietrza wychodzacym przez maske.

Czterobiegowa Cclose Ratio skrzynia biegow
'69 Mach 1 SCJ 020

Dyferencjal Traction-Lok z przelozeniem 3.91

'69 Mach 1 SCJ 053

Dodatkowym elementem bardzo cenionym przez kolekcjonerów jest dokumentacja z przeprowadzonych prac remontowych. Ten egzemplarz sprzedany zostaje wraz z segregatorem pełnym rachunków oraz zdjęć dokumentujących każdy krok procesu renowacji. Już na pierwszy rzut oka można stwierdzić, że wszystkie prace przeprowadzane były przez profesjonalistę, który zdołał uwiecznić wszystkie najważniejsze cechy pojazdy na zdjęciach, wraz z numerami seryjnymi i datami produkcji poszczególnych elementów.

Wartość rynkowa Super Cobra Jet z 69 roku

SCJ

Wykres pobrano z Hagerty: https://www.hagerty.com/

Wartość rynkowa Cobra Jet z 69 roku

CJ

Wykres pobrano z Hagerty: https://www.hagerty.com/

Paweł Lipiński[:de]

428 CJ vs 428 SCJ


Każdy fan Mustangów prędzej czy pózniej natknie się na oznaczenie silnika FE. Jest to skrót od Ford-Edsel. Nazwy, którą oznaczono silniki Big Block w latach 1958 – 1976, które zapisały się na kartach historii jako silniki z bardzo dużym potencjałem mocy. Silniki te stosowane były miedzy innymi w autach: AC Cobra, GT40, AC Frua oraz w seryjnie produkowanych samochodach sportowych jak Ford Mustang, Galaxy, Fairlane czy Thunderbird. Silnik ten zrewolucjonizował wyścigi w klasie aut seryjnych, które wymagały co najmniej 500 sztuk sprzedanych dla ogólnej klienteli. Przykładem jest tu NASCAR, ale także różnego rodzaju wyścigi równoległe oraz torowe. Popularność zyskana w ten sposób spowodowała, że na rynku bardzo szybko zaczęło pojawiać się bardzo dużo części do tuningu, które były momentalnie rozchwytywane przez klientów. Drużyny sportowe na własną rękę zaczęły modyfikować te silniki, a rozwiązania technologicznie często trafiały do producentów części zamiennych i tym samym na rynek ogólnodostępny, co spowodowało ogromną gamę dostępnych zestawów podnoszących moc. Jednym z najbardziej popularnych silników FE był 390 cid, który trafiał pod maski Mustangów (S-code), miedzy innymi Bullitt’a. Opiszemy go szczegółowo w następnym artykule, a dzisiaj zajmiemy się znacznie rzadziej spotykanym. 428cid – największym dostępnym FE w Mustangach

scjvscj

https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_FE_engine

428 montowane były w kilku modelach Forda, między innymi w Galaxy, Thunderbird, Mercury Cougar i oczywiście w Mustangach. Dostępny był w trzech różnych wersjach: podstawowej, Cobra Jet oraz Super Cobra Jet. W dzisiejszym artykule skupimy się na różnicach pomiędzy CJ i SCJ.

428 Cobra Jet wprowadzony został do samochodów wyprodukowanych po kwietniu 1968 roku.

Główne elementy silnika produkowane były na tej samej linii produkcyjnej co pozostałe 428, lecz wiele z nich poddanych było późniejszym przeróbkom i usprawnieniom. Głowice miały powiększone otwory zaworowe, korby były mocniejsze z większa śrubą mocująca panewkę, wał korbowy był żelazny i oznaczony „1UB“ Kolektor dolotowy dostosowany był do pojedynczego gaźnika cztero-komorowego 735 cfm. Silnik w tym ustawieniu generował 410 kM przy 5200obr/min, ale deklarowana moc była 335kM ze wzgledów na wysokie koszty ubezpieczenia sportowych muscle car’ów, co bezpośrednio odbijało się na sprzedaży. Nie był to jednak jedyny powód. Deklarując mniejsza moc pozwalano na klasyfikowanie aut z Cobra Jet do niższej klasy w wyścigach – na przykład wyścigach równoległych, gdzie NHRA (National Hot Rod Association) zakwalifikowała je do klasy do 360kM. Zabieg ten spowodował dużo zamieszania i kontrowersji w wielu organizacjach wyścigowych, ale efekt marketingowy został osiągnięty.

Super Cobra Jet dostępny był wyłącznie jako dodatek specjalny dla klientów zamawiających auto z wyposażeniem, które później zostało nazwane Drag Pack – SCJ dostępny był w autach wyprodukowanych po 13 listopada 1968 roku, lecz pakiet Drag Pack nazwany tak został dopiero w lutym 1969 roku. Pakiet Drag Pack zawiera w sobie tylny most z przełożeniem 3,91 lub 4,30:1, w niektórych przypadkach z technologia Traction-Lok. Silnik Super Cobra Jet dostał dodatkową chłodnicę oleju, która zapewniała lepsze odprowadzanie ciepła i umożliwiała generowanie większej mocy. Elementy silnika także zostały wzmocnione. Mocniejszy wał korbowy, korby, tłoki, koło zamachowe to najważniejsze elementy cechujące SCJ. Mocniejsze tłoki (oznaczone „428“ oraz „SUPER“ ) montowane były już od grudnia 1968 roku, gdyż Ford eksperymentował już wcześniej na silnikach CJ. Plotki głoszą, że w silnikach CJ często spotkać można mocniejsze elementy  z SCJ. Elementy CJ i SCJ nie są jednak inter-wymienne, gdyż system taki nie byłby odpowiednio wyważony. Oznacza to, ze możliwe jest zamontowanie elementów SCJ do silnika CJ, kiedy wyważymy cały układ. Blok, głowice i kolektory są inter-wymienne bez żadnych problemów.

Więcej informacji TUTAJ

Różnice z zewnątrz można zauważyć po wspomnianej wcześniej dodatkowej chłodnicy oleju i przeniesionym klaksonie na drugą stronę.

Kupując Mustanga SCJ trzeba zwrócić szczególną uwagę na elementy pokazane na powyższych zdjęciach, gdyż pozostałe różnice są wręcz niemożliwe bez rozbierania silnika. 100% pewności co do elementów silnika nigdy nie ma, ale w identyfikacji prawdziwego SCJ znacznie pomaga sprawdzenie czy jest on „matching numbers”. W stwierdzeniu oryginalności szczególnie pomocne są następujące dane:
1.VIN deski rozdzielczej

'69 Mach 1 SCJ 059

2.Tabliczka znamionowa drzwi kierowcy
'69 Mach 1 SCJ 060

3.Tabliczka znamionowa karoserii

      '69 Mach 1 SCJ 061

4. Data z pompy wody
Przechwytywanie

5. Data produkcji głowicy
glowica1

6. Data produkcji drugiej głowicy
glowica2

  1. Data produkcji kolektora dolotowego
    kolektor
    8. Data produkcji bloku silnika
    blok
  1. Tabliczka znamionowa skrzyni biegów
    skyrznia

    10. Tabliczka znamionowa gaźnika
    gaznik
  1. Data produkcji chłodnicy
    chlodnica
    12. Data produkcji z kola
    kolo

Najważniejszym elementem potwierdzającym oryginalność auta jest data na bloku silnika, która znajduje się zaraz pod filtrem oleju. 8M16 oznacza, że blok wyprodukowany został 18 grudnia 1968 roku. Data produkcji tego samochodu to 17 luty 1969, co oznacza, że najprawdopodobniej jest to oryginalny silnik z tego samochodu. Kolekcjonerzy posługują się stwierdzeniem „date correct“, gdyż możliwe aczkolwiek bardzo mało prawdopodobne przy tym konkretnym egzemplarzu byłoby znalezienie takiego samego silnika z odpowiednia datą (poprzedzająca produkcje auta o kilka – kilkanaście tygodni) . Większość pozostałych elementów oznaczone jest data od grudnia 1968 do stycznia 69, co pozwala stwierdzić, że są one także oryginalne i bardzo wysoko cenione przez większość organizacji wyceniających auta klasyczne oraz sędziów konkursowych aut zabytkowych.

 

Dane te potwierdzone powinny być przez Marti report, którego nie możemy niestety tutaj umieścic, ale wycieliśmy dla Was wykaz wyposażenia na którym możecie zauważyć opcje Drag Pack oraz 3.91 Traction-Lok Rear Axle
zielonymach1

Jak widać na załączonej wyżej tabeli statystycznej z bazy danych Marti, wyprodukowane zostały tylko dwa auta z dokładnie takim samym wyposażeniem jak auto które oglądaliśmy.

Silnik CJ Ram Air z wlotem powietrza wychodzacym przez maske.

Czterobiegowa Cclose Ratio skrzynia biegow
'69 Mach 1 SCJ 020

Dyferencjal Traction-Lok z przelozeniem 3.91

'69 Mach 1 SCJ 053

Dodatkowym elementem bardzo cenionym przez kolekcjonerów jest dokumentacja z przeprowadzonych prac remontowych. Ten egzemplarz sprzedany zostaje wraz z segregatorem pełnym rachunków oraz zdjęć dokumentujących każdy krok procesu renowacji. Już na pierwszy rzut oka można stwierdzić, że wszystkie prace przeprowadzane były przez profesjonalistę, który zdołał uwiecznić wszystkie najważniejsze cechy pojazdy na zdjęciach, wraz z numerami seryjnymi i datami produkcji poszczególnych elementów.

Wartość rynkowa Super Cobra Jet z 69 roku

SCJ

Wykres pobrano z Hagerty: https://www.hagerty.com/

Wartość rynkowa Cobra Jet z 69 roku

CJ

Wykres pobrano z Hagerty: https://www.hagerty.com/

Paweł Lipiński

DOŁĄCZ DO NASZEGO NEWSLETTERA
I agree to have my personal information transfered to MailChimp ( more information )
Chcesz kupić amerykańskiego klasyka? Zostaw adres e-mail a nie ominie Cię żadna okazja!
Każdego tygodnia w Stanach pojawia się kilka wyjątkowych okazji klasyków. Wiele z nich znika z lokalnego portalu ogłoszeniowego tego samego dnia. Sztuka polega na tym, żeby być pierwszym który kontaktuje się właścicielem.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *