Klasyk na życzenie: Fastback GT ’68 cz. II

Ten zabytkowy Fastback GT z 1968 roku właśnie dotarł do Polski. Sprowadziliśmy go na specjalne życzenie jednego z naszych klientów. Jak go znaleźliśmy, jaką ma historie i czemu jest jedyny na świecie, możecie zobaczyć TUTAJ

Teraz czas na więcej konkretów związanych z samym samochodem.

Zacznijmy od silnika.
S-code czyli Fastback GT z silnikiem 390ci (6,3l) o mocy 325KM.
Ten konkretny egzemplarz dzięki kilku modyfikacjom generuje ok. 400KM i 500Nm

IMG_1569

Kolektor dolotowy w silnikach FE to jeden z ciekawszych elementów silnika o bardzo burzliwej ewolucji. Inżynierowie przez lata testowali rożne rozwiązania i dlatego wariacji kolektorów jest teraz bardzo dużo. Low raiser dual quad to jedno z najbardziej pożądanych rozwiązań w kręgach miłośników Fordów. Dwa gaźniki 4V to pierwsza rzecz jaka rzuca się w oczy po podniesieniu maski. Rozwiązanie to usprawnia przepływ powietrza i podnosi moc silnika. Stało się ono bardzo popularne wśród producentów części zamiennych i do dzisiaj wielu mechaników stosuje je w swoich Hot Rodach.

Utwardzone gniazda zaworowe i zawory ze stali nierdzewnej to niezbędna modyfikacja w celu dostosowania silnika do bezołowiowego paliwa. Silniki wyprodukowane przed latami 70-tymi dostosowane były do paliwa wzbogaconego w ołów, który miał za zadanie chronić elementy silnika, głownie cylindry. W roku 1974 ołów został wycofany ze względu na negatywny wpływ na środowisko , co w znaczącym stopniu wpłynęło na prędkość zużywania się niektórych elementów. Najbardziej podane na zużycie są zawory, które warto wzmocnić podczas remontu silnika. Inna alternatywa to wzbogacanie paliwa w celu zabezpieczenia zaworów.

Mechanizm zapłonowy MSD zapewnia niezawodny zapłon bez konieczności ciągłych regulacji normalnego punktowego mechanizmu zapłonowego, które znane sa z problemów z korozja i duża wrażliwością na temperaturę. W celu zachowania oryginalnego wyglądu komory silnika MSA zamontowany jest pod schowkiem w kabinie auta.

Blok został profesjonalnie odnowiony, bez konieczności rozwiercania cylindrów, co pozwoliło na zachowanie oryginalnej pojemności silnika. Większa pompa paliwowa z silnika 428 Cobra Jet pozwala na zwiększaną dawkę paliwa, co w połączeniu z lepszym przepływem powietrza i większymi kolektorami wydechowymi daje bezpośrednie przełożenie na moc silnika. Walki rozrządu o innym kacie i czasie otwarcia (wyrażonym w stopniach) to kluczowa modyfikacja w silnikach wolnossących – więcej na ten temat przeczytacie tutaj: http://autokult.pl/14392,walki-rozrzadu-budowa-i-dzialanie

W celu zapewnienia ze moc ta zostanie przeniesiona na kola konieczna była wymiana sprzęgła, docisku, zamontowanie mocniejszego 3″ walu, i 9″ tylnego mostu.

Detale:

  • 390 ci z 4 biegowa skrzynia top loader.
  • Standardowa szerokość cylindrów i skok tłoka, po szlifowaniu
  • C3AE-9425-J / 427 kolektor dolotowy niskiego wzniosu z dwoma gaźnikami 600 cfm Holley
  • Odwrotnie zamontowane (tak jak w oryginale) dźwigienki gaźników
  • Utwardzone gniazda zaworowe
  • Zawory 428 ze stali nierdzewnej  (2.09 / 1.66)
  • Oryginalna listwa paliwowa
  • Oryginalna pompa paliwa Carter z 428 Cobra Jet
  • 1 z 100 Oryginalny filtr powietrza Buddy Barr
  • Dystrybutor Ford Duraspark
  • Zapłon MSD-6AL z limiterem obrotów zamontowany wewnątrz samochodu
  • (z dodatkowymi częściami)
  • Walki rozrządu Comp CC33-224-3 – wznios 494/502 i czas otwarcia 268/274
  • Kompresja 10.0 / 10.25
  • 427 marine flywheel and C5TA truck bell housing
  • Mniej niż 2 tyś mil po remoncie silnika
  • Kompletny “build sheet” dokumentujący remont silnika z opisanymi wszystkimi częściami i ich numerami włącznie z blokiem silnika, głowicami itp
  • Ponad 400 koni mechanicznych i 500 ft lbs momentu według Comp Cam
  • Kolektory wydechowe Hooker Competition Plus  / z ceramiczna powłoką wewnątrz i na zewnątrz
  • Wszystkie śruby głowicy i części rotujących ze stali nierdzewnej ARP
  • Aluminiowany wydech  z H-pipe i końcowymi wydechami Flow Master serii 40 wychodzący przez tylny zderzak z chromowanymi końcówkami – całościowo wyspawany, żadnych opasek
  • Zrobiony na zamówienie 3” wal napędowy z najmocniejszymi krzyżakami
  • Wsporniki trakcji Lakewood z hakami i gumowymi końcówkami
  • Sprzęgło I docisk robiony na zamówienie
  • Nowa pompa hamulcowa
  • Nowe przewody hamulcowe ze stali nierdzewnej z przodu do bloku masiaznego bloczku, z zaworem ciśnieniowym i standardowymi przewodami z tylu
  • Hamulce tarczowe z przodu / Bębnowe z tylu – wszystko po remoncie, nowe tarcze, nowe bębny
  • Brak wspomagania
  • Fabryczny Oryginalny większy drążek stabilizacyjny
  • Tylny most 9” ze sprzęgłowym mechanizmem różnicowym (LSD) i przełożeniem 4.30
  • Amortyzatory KYB
  • 5-piórowa sprężyna po stronie kierowcy i 6-piórowa sprężyna po stronie pasażera

Wnętrze :
Zostało zachowane w oryginalnym stanie z kilkoma modyfikacjami.


Auto zostało dopieszczone w każdym szczególe, dodając kilka kluczowych elementów podkreślających sportowy charakter. Wszystkie użyte części są z najwyższej półki.
A jako wisienka na torcie pełna dokumentacja z trzema workami rachunków.Detale:

  • Kompletnie odrestaurowane na oryginalne / czarne w siedzeniami comfort weave
  • Fabryczny pakiet GT
  • Panel deski rozdzielczej z drewnianym słojem
  • Drewniana kierownica z klaksonem Mustang
  • Lewarek zmiany biegów Hurst z fabryczna biała gałka.
  • Brak nawiewu
  • Oryginalna podsufitka z konsola i podświetleniem
  • Brak osłonek słonecznych
  • Zaślepiony panel radia z zegarami temperatury I ciśnienia oleju
  • Zaślepiona nagrzewnica
  • Brak wygłuszenia dźwięku
  • Obrotomierz zamontowany na kolumnie kierowniczej
  • Składana tylna kanapa
  • Oryginalne ramienne pasy bezpieczeństwa
  • Pasy bezpieczeństwa NPD
  • Otwierany panel do bagażnika

 

Karoseria:
Za odtworzenie tego wyjątkowego lakieru odpowiedzialny był syn Mike’a, który zadbał o wszystkie szczegóły. Co jest wyjątkową rzadkością w USA.

 

Detale:

 

  • 1 nowy lakier w 2005 – w oryginalnym kolorze Presidential blue metalik z oryginalnym perłowo niebieskim paskiem C na boku, pod bezbarwnym lakierem tak jak wyjeżdżały z Fabryki
  • 5 warstw lakieru bezbarwnego
  • Kolor wypolerowany na lustro
  • Wszystkie panele proste, bez żadnych defektów. Wygląda jak lustro, przy którym można sie golić. Prawdziwie wyjątkowa przejrzystość.
  • Wnętrza drzwi, spod maski I tylnej klapy bagażnika wypolerowane tak samo jak na zewnątrz.
  • Komora silnika w tym samym kolorze
  • Skrupulatna 24-miesięczna odbudowa
  • Wszystkie wnęki idealnie spasowane od góry do dołu I od przodu do tylu samochodu
  • Wszystkie elementy karoserii fabryczne poza przednim lewym błotnikiem, który wymieniony został 30 lat temu.
  • Maska potraktowana czarnym lakierem, nie tak jak naklejka w oryginale.
  • Kierunkowskazy w masce
  • Fabryczne chromowane boczne tylne lampy („marker”) z czerwonymi światłami
  • Chromowane przednie kierunkowskazy w dolnej części błotnika
  • Aluminiowe przednie kola Weld 15 x 4 w/ 175-80R 15 z oponami BF Goodrich
  • Aluminiowe tylne kola 15 x 8 z oponami P275/60R15 Drag Radials
  • Felgi sa w idealnym stanie i polerowane ręcznie każdej zimy wewnątrz I na zewnątrz
  • Wszystkie szyby oryginalne Carlite poza przednia, która także jest Carlite, ale z przyciemnieniem przeciwsłonecznym
  • Wszystkie chromy lśniące, zderzaki wymienione.
  • Oznaczenie Hurst Equipped na tylnej klapie po lewej stronie.

PODWOZIE :

  • Przeciwrdzewne czarne zabezpieczenie
  • Czyste – zero rdzy

 

Podsumowując:

14-nasto letnia praca Mike’a doprowadziła samochód do naprawdę wyjątkowego stanu. Dodatkowo Raport Marti Elite identyfikuje ten samochód na jeden jedyny w swoim rodzaju (One of one car).  Wszystkie rachunki od pierwszego dnia do dnia sprzedaży, podzielone karoserie, silnik i wnętrze.
Samochód używany był do jazdy na co dzień i do wyścigów. Na podstawie fabrycznego pakietu drag race, wynika ze mógł być to DRO (Drag Race Optioned), ale niestety nie można tego potwierdzić.

Krzysztof jeszcze raz gratulujemy wyboru!

DOŁĄCZ DO NASZEGO NEWSLETTERA
I agree to have my personal information transfered to MailChimp ( more information )
Chcesz kupić amerykańskiego klasyka? Zostaw adres e-mail a nie ominie Cię żadna okazja!
Każdego tygodnia w Stanach pojawia się kilka wyjątkowych okazji klasyków. Wiele z nich znika z lokalnego portalu ogłoszeniowego tego samego dnia. Sztuka polega na tym, żeby być pierwszym który kontaktuje się właścicielem.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *